
Jokatzen ari garen partidan bada oso berritsua den pertsonaia bat. Oeste arraro honetako aztiak direla esan daiteke. Alabaina, ikusleak limurtzeko jukutria eta amarruak egiteagatik dira ezagunago. Belagile eta sorgin legez ezagutzen dira eta jendea begiz jotzeko gaitasuna dela medio jendeak ihes egiten die kasu onenean. Beren arteak Jendaurrean ibiltzen dituztenean atxilotzeko agindua dago zenbait lekutan.
HOYLEREN JOKOAK
1740 urtean Edmun Hoyle izeneko tipo bat Europa zaharrean barrena bidaiatu zen ia ahaztuta zegoen magia eta aztikeria bilduz. Oso argi zuen sutara botako zutela ezagutza horiek guztiak eskuetan atzitzen bazuten. Ideia brillante bat izan zuen ezagutza arkano horiek guztiak bildumatzeko. Joko bilduma batean kodifikatuz mozorrotu zituen. Egun Hoyle-ren Joko Bilduma ezagutzen da.
Lortu eta kodifikatu zuen boterearen giltzarria zera zen hainbat espiritu limurtzailerekin kontaktuan jartzea –Joker deitu zituen-. Bere arimaren apur bat jokatzen zuen ispiritu maltzur horiekin apostu eta erronka eginez. Irabazi ezkero izpirituak lagundu behar zuen aztia edozer mandatua betez. Galduz gero ordea Joker espiritu zekenak bere ordaina kobratzewn zion aztiari.
Argitalpen desberdinak egon ziren. 1769koan esaten da “bridge” diagrama guztiak daudela. Esku eta zenbakiz beteriko diagramen Irtakurketa zuzen batek irudimena gainditzen duten botereak eman diezaizkioke erabiltzaileari. Argitalpen berriagoek liburua bortxatu zuten antolaketa berriak eginez eta kodigoek galdu zuten jatorrizko formulazioa.
Hasieran magia apur bat zekitenek nekez lortzen zuten Jokerrekin kontaktuan jartzea. Oso zen urria jokerren kopurua. 1863 ordea, zerbait gertatu zen eta espiritu nahiz Joker zital adana hedatu zen Oestean eta errazago zen haiekin erronkan aritzea.

DEABRUEI EDO MANITUEI ERRONKA EGINEZ
- ZERGATIK EGIN?
Kalakariari dagozkion truko nahiz aztikeri guztiak egiteko aukera ematen dio, bai eta mailaz gorenekoak badira ere. Bestalde erronka ona bada sobera dauden Potere Puntuak (PP) bere magia-erreserba handitzeko edo bere tirada bermatzeko erabili ditzake.
- (1)GUTXIENEKO GASTUA:
Beni bat gastatu behar da manitu batekin jolasteko. Ze uste zenuen ba?
- (2) AUKERATU AZTIKERIA EDO BOTEREA
Azaldu komisarioari zer botere nahi duzun eta kalkulatu zenbat PP beharko dituzu.
Adibidez: «Maizter, hauxe eskatzen diot Manituari: Bala berriak eta zaharrak».
Maila Urreratua (Zure pertsonaia aurreratua denez ez dago maila bat gorago, baina berdin-berdin aukeratu zezakeen baina azken tiradan -2 penalizazioa eginez kasu!)
PP: 4
Iraupena: 5 txanda.
Ornamentua: Dizdiz egiten duen poker karta bat!
Deskribapena: zure pistolaren kanoian runa batzuek hornitzen dute tiroari magia bizia emanez: zilarrezko-agonia: tiroak asmatzen dio piztiari bere ahulgunean eman izan balio bezala. Gorakadarekin beste runa bat ernatsi dakiokezu je.
- (3) KARTAK BANATU
ATERA BOST KARTA. Apostu tirada egin. ARRAKASTAR 1 karta estra; GORAKADAREKIN 2 karta estra. Hutsegitearekin ez dago karta estrarik. Hanka sartzea… ba amaiaeran deskalabruen zerrendan tirada bat
- (4) OSATU ZURE ESKUA
*Jokerrek balio-anitza dute, komodinak dira alegia.
Begiratu eskuak zenbat Potere Puntu ematen dizkizun. Ezin duzu zure erreserbakoak erabili! ez badizu ematen nahi duzun aztikeria egiteko -1 Aztikeria Tiradan.
- (5) JAURTI AZTIKERIA
TIRA!! -2 Zure maila baino goragokoa bada, -1 falta zaizun puntu bakoitzeko. Sobera badituzu erabili tirada hobetzeko.
- (6) GAUZATU AZTIKERIA
Hanka Sartzea: deskalabruen zerrendan tirada bat.
Hutsegitea: sobera dituzun puntuak gehitu ondoren jakina: ba besterik gabe ez da ezer gertatzen.
Garaipena edo Gorakada: Eutsi goiari eta aztikeriari!